14 įdomių faktų apie elektromobilius, kurių greičiausiai dar negirdėjote

Šiomis dienomis vis daugiau vairuotojų nusprendžia persėsti už elektromobilių vairo. Tačiau tikrai ne kiekvienas vairuotojas žino pakankamai įdomių detalių apie elektra varomas transporto priemones. Todėl būtų pats metas pateikti daugybę daugeliui dar negirdėtų faktų apie elektromobilius.

1. Elektromobiliams draudžiama būti visiškai tyliems

Dar visai neseniai vienas unikaliausių dalykų vairuojant elektromobilį buvo jo suteikiama ramybė ir triukšmo nebuvimas. Jie tyliai važiuodami, beveik neskleisdami jokių garsų. 

Tačiau 2019 m. ES įpareigojo visus naujus elektrinius ir hibridinius automobilius skleisti dirbtinį triukšmą, kad pėstieji ir dviratininkai juos girdėtų. Elektromobilių keliamas triukšmas tampa girdimas važiuojant 20 kilometrų per valandą ir didesniu greičiu. Tačiau daugeliu atvejų elektromobilio salone išlieka tylu ir ramu.

2. Vis daugiau degalinių įrengia elektromobilių įkrovimo stoteles

Sparčiai augant susidomėjimui elektromobiliais, į šį procesą įsitraukė ir tradicinės degalinės. Tokie prekių ženklai kaip „Shell“, „MFG“ ir „Euro Garages“ siūlo elektromobilių įkrovimo stoteles elektromobilių vairuotojams, daugelis jų įrengtos tokioje pat matomoje vietoje kaip ir benzino bei dyzelino kolonėlės.

Ir nors šių degalinių dar neturime Lietuvoje ir mūsų šalyje veikiančios degalinės tokių sprendimų nesiūlo, pasinaudojus https://carone.app mobiliąja programėle elektromobilių vairuotojams tampa gerokai lengviau surasti artimiausią įkrovimo stotelę ir įkrauti savo elektromobilį.

3. „Teslapadeda naminiams augintiniams išlikti vėsiems 

Nuolatos naujoves diegianti „Tesla“ kompanija savo elektromobiliuose įdiegė „Šuns režimą“, kad vairuotojai galėtų automobilyje palikti savo augintinius ir būti tikri, kad salonas išliks vėsus visiems jame esantiems gyvūnams.

Automobilio centriniame jutiklinio ekrano skydelyje net rodomas ryškus pranešimas, kad praeiviai žinotų, jog augintinis yra vėsus ir saugus, nepriklausomai nuo lauko temperatūros. 

4. Jungtinėje Karalystėje elektromobilių įkrovimo punktų yra daugiau nei degalinių 

2020 m. balandžio mėn. viešųjų elektromobilių įkrovimo taškų skaičius viršijo degalinių skaičių Jungtinėje Karalystėje. Bendrovės „EDF Energy“ duomenimis, visoje Jungtinėje Karalystėje yra daugiau kaip 42 000 elektromobilių įkrovimo vietų, palyginti su maždaug 8 300 degalinių, ir pastarasis skaičius nuo to laiko tik mažėjo.

5. Jūsų elektromobilis gali aprūpinti jūsų namą elektros energija 

Turėdami tinkamą įrangą, savo elektromobilį galite paversti didžiuliu generatoriumi ant ratų. Dabar įmanoma nepanaudotą elektromobilio baterijoje esančią elektros energiją panaudoti namo maitinimui ir sumažinti elektros tinklo apkrovą.

„Nissan LEAF“ turi „LEAF-to-Home“ prietaisą, kuris leidžia naudoti bateriją, kad galėtumėte maitinti netgi savo Kalėdų eglutės lemputes.

6. Stabdymas prailgina akumuliatoriaus veikimo laiką 

Elektromobiliai naudoja rekuperacinį stabdymą, kuris leidžia atgauti energiją, kai automobilis sulėtėja, ir grąžinti ją į akumuliatorių. Tai iš karto padidina elektromobilių energijos vartojimo efektyvumą, gerokai sumažina mechaninių stabdžių sistemų nusidėvėjimą ir laikui bėgant sumažina naujų stabdžių, trinkelių ir suportų poreikį. 

7. Pirmieji elektromobiliai buvo sukurti XIX a.

Pirmojo elektros variklio sukūrimo nuopelnas 1928 m. priskiriamas vengrų inžinieriui Anyosui Jedlikui. Tačiau 1932 m. škotų inžinierius Robertas Andersonas taip pat sumontavo elektrinį variklį dideliame vežime. Taigi, dėl to, kas ir kada sukūrė elektromobilį, kyla nemažai ginčų.

8. Princas Čarlzas vairuoja elektromobilį 

Princas Čarlzas neseniai įsigijo elektrinį „Jaguar“ visureigį, pirmenybę teikdamas legendinei britų markei, o ne panašiam „Tesla“ modeliui. Pranešama, kad Jo Didenybė taip pat įsirengė greitąjį įkroviklį savo namuose. 

Jis nėra vienintelis karališkosios šeimos narys, besidomintis elektromobiliais. Kai 2018 m. princas Haris vedė Meghan Markle, pora į ceremoniją atvyko „Jaguar E-Zero“ automobiliu. 

9. Ateityje elektromobiliai gali būti įkraunami belaidžiu būdu

Kaip ir išmanieji telefonai, elektromobiliai gali būti įkraunami panašiu mechanizmu. Tai suteikia inžinieriams daug erdvės inovacijoms. Ši technologija gali iš esmės pakeisti mūsų keliavimo būdą – nuo įmontuotų įkrovimo skydelių keliuose iki įkroviklių automobilių stovėjimo aikštelėse ir išvažiuojamuosiuose keliukuose. 

10. „Kvėpuojančios baterijosvienu įkrovimu gali įveikti iki 800 km

Daugelis vairuotojų nėra tikri dėl elektromobilių, nes jie nuvažiuoja ribotą atstumą vienu įkrovimu. Tačiau naujosios „kvėpuojančios baterijos“ gali pakeisti situaciją. Šie akumuliatoriai gali leisti nuvažiuoti iki 800 kilometrų vienu įkrovimu, tačiau jie dar tik pradedami kurti.

11. „General Motors“ „EV1kainavo daugiau nei milijardą JAV dolerių 

1996-1999 m. „General Motors“ pagamintas „EV1“ kainavo daugiau nei milijardą JAV dolerių. Nors tai buvo pirmasis specialiai sukurtas elektromobilis, „General Motors“ jį laikė nevykusiu. Dėl to gamintojai pašalino visus sukurtus modelius, išskyrus 1 000.

12. Elektromobiliai naudoja 80 proc. baterijos

Elektromobiliai – tai efektyvus transportas. Pavyzdžiui, elektromobilis naudoja maždaug 80 % savo baterijos variklio energijos, kad perduotų elektrą automobiliui. Benzinu varomi automobiliai sunaudoja tik 14-26 % energijos, todėl elektromobiliai yra daug efektyvesnis pasirinkimas.

13. Elektromobiliai gali įsibėgėti greičiau nei transporto priemonės su vidaus degimo varikliais

Dėl momentinio sukimo momento (stipraus pagreičio iš nejudančios padėties) elektromobiliai gali įsibėgėti daug greičiau nei vidaus degimo varikliai. Kai kurie iš greičiausių elektromobilių nuo 0 iki 100 kilometrų per valandą gali įsibėgėti greičiau nei per tris sekundes.

14. Elektromobilių akumuliatorių kainos mažėja

Akumuliatorius yra brangiausia elektromobilio dalis, todėl elektromobiliai kainuoja brangiau nei jų analogai, kuriuose nenaudojami atsinaujinantys energijos šaltiniai.

Tačiau tikimasi, kad, vis didesnei daliai žmonių persėdant už elektromobilių vairo, akumuliatorių kainos mažės, nes pradės veikti masto ekonomija. Kuo daugiau akumuliatorių pagaminama, tuo labiau mažėja vieno akumuliatoriaus kaina ir vieno elektromobilio kaina.

Parašykite komentarą